mahser mahser .

mahser

شومینه و باربیکیو

شومینه ، شومینه که در زبان پارسی به آن " هیمه سور " می گویند ، نوعی سیستم گرمایشی است که در زمان قدیم از آن برای گرم کردن خانه و آشپزی استفاده می شد . امروزه شومینه کمتر جنبه ی گرمایشی دارند و بیشتر به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل به کار می روند .
نگاه کردن به شومینه آرامش بخش است و تاقچه ی بالای آن مرکز دکوراسیون داخلی خانه است . می توان گفت در گذشته شومینه ها برای نیاز های ضروری مانند گرم کردن فضای خانه ، روشن کردن آن و پختن غذا مورد استفاده قرار می گرفتند و در خانه های اشرافی هنر دست معمار را به رخ می کشیدند .
شومینه
منظور از شومینه اجاقی است که به منظور های مختلف استفاده می شود . دود کش دارد و مواد حاصل از اشتعال از آن خارج می شوند .
به طور کلی می توان شومینه را به دو دسته ی سنتی (کلاسیک) و امروزی ( مدرن ) تقسیم کرد گه برای شما شومینه کلاسیک را معرفی خواهیم کرد .
انواع شومینه های کلاسیک
با به بازار آمدن شومینه های سنتی ، کرسی ها ، بخاری های هیزمی و نفتی به دلیل مشکلات زیادی که برای مصرف کنندگان به وجود می آوردند ، از رونق افتادند . شومینه علاوه بر خاصیت گرمایشی ، زیبایی خاصی به خانه می بخشیدند ، به همین دلیل مردم از آن ها استقبال کردند .
شومینه های سنگی
این شومینه ها ظاهری بسیار زیبا داشتند و در اتاق نشیمن قرار داده می شدند و فضایی صمیمی به خانه می بخشیدند . سوخت این نوع شومینه ها ، اوایل هیزم بود اما بعد ها گاز هم به آن افزوده شد حتی امروزه از نمونه های شومینه معلق هم استفاده می کنند و یا از مدل های مختلف شومینه و باربیکیو برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون باغ ها ویلا ها و یا حتی آپارتمان ها هم استفاده میشود . این شومینه ها با وجود مزایایی که داشتند ، گاهی هم دردسر ساز می شودند و برای استفاده کنندگان حوادثی را به وجود آوردند

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۱:۳۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)